15 Dis 2012

20 Tahun

Assalamualaikum, salam sejahtera 1 Dunia!

Alhamdulillah, pada 14 Disember 2012, aku telah genap 20 tahun hidup di dunia yang fana ni. Pada 14 Disember 1992, jam 5.57 pagi, di Hospital Besar Kota Bharu (kini dikenali sebagai Hospital Raja Perempuan Zainab II), aku dilahirkan ke dunia ini. Kebetulan, aku lahir pada hari ulang tahun kelahiran ibu aku yang ke-33. Jadi, kami berkongsi tarikh lahir yang sama! (tahun je la yang beza eh. hehe) 

Apa yang jadi malam tu??

Mastermind : Fareed Azlan (Roommate aku)


Tukang nyanyi lagu Happy Birthday : Hampir kesemua pelajar laki USM-KLE senior and junior



Mangsa : Rashdan Roslan



Teknik : Mengejutkan aku bangun daripada tidur.. Hampir nak mimpi dah masa tu. Hehehe..


Jalan Cerita :


  • Malam tu nak tido awal, sebab esoknya ingat nak bangun awal, belajar... (kononnye. hahaha)
  • Tido dalam pukul 11.40 malam.. Dah lena tak lama lepas tu.
  • Dah sedap tido tu, ramai-ramai kejut aku bangun dari tido. Aisehhhh..
  • Diorang nyanyi lagu 'Happy Birthday' pulak. Sungguh tak disangka, ingatkan acara sambut hari jadi masa tengah malam ni dah berhenti. Rupanya ada lagi. Hehehe :)
Alhamdulillah, ramai juga yang nak sambut birthday aku, tak sangka!! Terharu dowh!! Susah-susah je buat semua ni kat aku... Rugi la, aku sikit lagi nak mimpi-mimpi indah, tetiba korang kejut kan. Tapi aku okay je. :D


Kek birthday yang Fareed Azlan sponsor. Hehehe.. Kat kek tu bukan nama sebenar eh :D


Antara yang mengejutkan aku tido..

Muka aku blur di situ.. Baru bangun kot. Safwan nak bermanja-manja pulak. Hahaha

Aznil, ko teringin nak 'after' tongkat aku ke? :p

Fakih Khan si abang gym buat muka tomei. Hehehe

Acara potong kek

Afiq Aizat si ketua Biro Sukan & Kebudayaan. Tak payah nak stretching sangat la. Haha :P

Kini, aku sudah besar panjang. Alhamdulillah, aku masih diberi keizinan olehNya untuk meneruskan hidup seharian. Syukur kerana aku masih mampu berdiri teguh setelah pelbagai ujian yang melanda aku sejak kebelakangan ini. Ujian yang paling berat adalah kemalangan yang aku alami pada 31 Julai 2012. Namun, syukur kerana aku kini semakin pulih. Sebulan setengah lagi, insyaAllah.

Dah 20 tahun ni, kena la siap-siapkan diri untuk jadi insan yang lebih baik. Takde angka '1' dah kat depan. Maknanya umur dah semakin meningkat, kena lebih matang, dan perlukan peningkatan diri. InsyaAllah, secara perlahan-lahan, aku akan cuba untuk jadi lebih baik dari dulu. Kalau ade salah, tolong tegur ye.. Permulaan ni, nak belajar masak dulu. Nak belajar masa balik Malaysia hari tu.. Tapi korang tahu la kan apa yang jadi.. Sampai bila nak bergantung kat orang je kan. Aku pun segan =.='

Baiklah, terima kasih kepada semua yang mengucapkan 'Happy Birthday' dan mendoakan kebaikan kepada aku, sama ada di Facebook, Twitter, WhatsApp mahupun secara SMS. Telefon pun ada.. Semoga korang pun beroleh kebaikan yang sama.

Sekian dulu untuk kali ini, terima kasih kerana membaca :)

 

2 ulasan: