15 Apr 2012

Kisah & Lagu #2 : Memori Tercipta

Assalamualaikum, salam sejahtera 1 Dunia!

Minggu ni, aku nak berkongsi kenangan tentang lagu lain pulak, iaitu lagu "Memori Tercipta" dendangan Shila Amzah. Apa kenangan aku di sebalik lagu ni?








Bergetar jiwa dipersada bercahaya
Pertemuan harapan pertama kalinya
Bergetar jiwa menghadapi mimpi-mimpi
Sukar dipercaya pintunya terbuka

Di sini jua memori tercipta
Walau seketika terjalin kasih kita
Mungkin disini kita kan terpisah
Kenangan bersama tiada kulupa

Mengalun suara sesuri bisikan hati
Seiringan mencari haluan berseni
Bergetar jiwa menghadapi mimpi-mimpi
Tiada pon terduga pintunya terbuka

Di sini jua memori tercipta
Walau seketika terjalin kasih kita
Mungkin di sini kita kan terpisah
Kenangan bersama tiada ku lupa

Yang terpahit jua termanis
Semuanya bagiku terindah
Kuingati buat selama-lamanya


Aku dengar lagu ni untuk kali pertama kat sekolah dulu, masa tingkatan 5. Lagu ni dibuat sebagai lagu latar untuk video kenangan kami di Tingkatan 5. Ini videonya:



Sejak itu, bila aku terdengar je lagu ni, aku terus teringat dekat video yang kat atas tu. Serta teringat kepada kehidupan aku di sekolah dulu. Rindu pulak. Lirik pun touching pulak tu.

Kalau aku pandai buat video, mesti aku dah buat video, untuk kawan-kawan yang telah lama aku tinggalkan, seperti rakan-rakan seangkatan di SK Ismail Petra 1, SMK Ismail Petra, SMS Alam Shah dan Pusat Asasi Sains Universiti Malaya. Kalau dah lama tak berhubung tu, bukan tandanya aku tak ingat korang semua, cuma adalah sebab-sebab tu, macam kekangan masa dan kesibukan yang berpanjangan. Cukuplah sekadar aku kenang korang dalam doa aku. :)

Setakat ini dahulu perkongsian aku untuk minggu ini. Tunggu entri yang akan datang pula. Kisah & Lagu hari Ahad nanti, akan kembali lagi, insyaAllah..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan