13 Okt 2011

EPISOD 4 : Corat-Coret USM-KLE

Assalamualaikum, salam sejahtera, salam 1 Malaysia.

Terupdate lagi blog ni untuk kesekian kalinya. Hehehe... Sori la, sibuk sangat la jadi medical student. Seminggu cuti sehari je. Gambar-gambar di bawah ni untuk tatapan kalian... :)



Bakal doktor suatu hari nanti.. :)


Contoh makanan kat sini. Ayam berwarna hijau... Hehehe.. Korang mesti "Euwhhhhhh!!!" kan? Sebenarnya rasa dia tak pelik pun, macam biasa je.. Yang hijau tu sebab gune bayam tumbuk... Rasa dia biase je, cuma sangat unik!


Alatan untuk 'membedah' nanti. Ada kelas dissection, yang mana kami akan 'membedah' cadaver (mayat yang diawet) mengikut part dari minggu ke minggu... 


Pemandangan biasa je ni... Anjing kat sini ibarat kucing je kat Malaysia. Risau jugak mula-mula, tapi dah biasa dah... Anjing sini baik-baik, cuma malas nak ambik risiko nak sentuh. Ekeke...


Deretan 'auto' di hadapan KLE University. Biasa dinaiki kalau nak ke mana-mana.. Tambang boleh dirunding, takde la mahal sangat sebenarnye. Tapi aku selalu gak kena tipu. Adoiiii.. Pandai aaa diorg amek kesempatan ngan foreigner..


Salah sebuah stesen minyak kat Belgaum. Bharat Petroleum... Minyak kat sini mahal taw, dalam lima hengget seliter. Orang Malaysia, sila bersyukur yer, jangan reti nak komplen je. Hargailah subsidi yang anda nikmati.


Sebuah masjid di Belgaum. Cakap pasal masjid, kat sini kan, solat Jumaat sangat beza. Diorang akan bagi tazkirah dulu mula-mula, dalam bahasa Kannada. Memang haram tak faham la apa yang diorang nak sampaikan. Huhu... Pastu diorang akan bangun, solat sunat 4 rakaat, pastu baru akan ada azan. Lepas azan tu, terus khutbah. Khutbah sangat pendek, sekadar cukup syarat sahaja. Masih lagi dua khutbah. Then, solat macam biasa je.


Salah sebuah 'periuk nasi' kami pada Sabtu malam, sebab masa tu makanan tak disediakan kat Mess... Memang akan keluar makan pun, kalau tak masak sendiri. Sedap jugak makan kat sini, cuma ada beberapa kes cirit-birit lepas makan kat sini. Tu lah, makan lagi menu yang pelik-pelik.... Makan yang biasa-biasa sudahla...


Kemon.... Kat Belgaum pun ada Baskin Robbins la... Murah pulak tu... Hari tu aku selamber derk je makan yang 300 gram... Tapi seriously, makanan yang berasaskan susu kat sini, macam ais krim memang sedap la, tak tipu punye.... Boleh gemok kalau tak control...


BATA pun ade jugak kat India.. Harga standard je, sama macam kat Malaysia....


Kedai ni macam kedai Levis jugak la.. Aku pernah shopping kat sini.... Sehelai je baju aku beli.. Huhu...


Jual kelapa ye bang? Hehe... Kelapa dijual di mana-mana....


Antara barang yang dijual di jalanan.. Boleh dapat dengan harga yang berpatutan....


Hostel USM-KLE yang baru masih dalam pembikinan.... Dalam 6 bulan lagi baru siap (katanya)....


Nasi lemak versi India!! Rasa dia ok aje, cuma janganla harap lebih-lebih kan bila duk kat tempat orang ni. Sambal dia kosong je, tak pedas langsung. Ikan bilis ngan telur takde, just ada kacang je. Bukan aku yang masak, kedai yang masak... =)


Tempat aku beradu seharian... Hehehe....


Buy 1 free 1 kah?? Hahaha...  Ni masa sambutan hari raya kat sini... By the way, nama orang kat sebelah tu, Iwadh bin Abd Rashid, stay kat Shah Alam.. Hehehe...


Beraya bersama rakan-rakan baru... ^.^



Rakan-rakan baru dan lama di sini.. Ada jugak senior aku kat ASiS dulu kat sini, jadi satu batch kat sini...


Malaysian Night baru-baru ni.... Kat Hotel Sankam...


Jejaka-jejaka ganteng dari batch 2 USM-KLE.. :D


Menari ye kak?? Hehehe... Silakan menari.. :)


Sape kat tengah tu? Aku la! Hehe... Kembali ke pentas setelah 16 bulan menyisihkan diri dari membuat persembahan. Hehe.. Last sekali menyanyi masa kat ASiS dulu, masa hari guru.. Persembahan drama muzikal, berlakon dan menyanyi.. Fuhhhh... Alhamdulillah, kami menang persembahan terbaik! =)


We are happy family of USM-KLE! Batch 1 and batch 2 together....


Seorang jejaka kacak di belakang bas yang dinaiki setiap hari... Hehehe... :)

Setakat ni saje dulu siri kemas kini blog aku tentang aktiviti aku sejak sebulan tiba di buni India ni. Pengemaskinian blog akan lebih terhad lepas ni, kerana saya seorang pelajar perubatan. Masa banyak mencemburui saya. Hehe... InsyaAllah, akan cuba sedaya-upaya jugak untuk update blog ni dalam kesibukan menuntut ilmu pun. Akhir kata, doakan saya lulus dengan cemerlang untuk tahun pertama ni! =)

Tiada kejayaan tanpa usaha!


6 ulasan:

  1. gempak rashdan. jage diri bebaik kat sane.
    jgn lupa tuhan, insyaallah kite berjaya.
    doakan aku jugak berjaya mcm ko ye. :-)

    BalasPadam
  2. aku belum berjaya lagi ni... baru memulakan beberapa langkah utk kejayaan, 5 tahun lagi.. semoga kau berjaya dunia dan akhirat, jat.. harapnye kau akan dpt apa yg kau nak dalam hidup ni dan jugak di akhirat kelak.. jangan putus asa dalam perjuangan ini, aku pernah silap dulu dengan berputus asa sebelum masanya, tapi alhamdulillah, diberi kekuatan utk bangkit dan diberi rezeki olehNya utk masuk ke dalam bidang yg aku nak.. teruskan usaha yer, jat.. :)

    BalasPadam
  3. wah!! nampak syok je kau duduk situ. seronok tengok... apapun, bittawfiq wannajah kat sana ya. insyaAllah.. ingat Allah selalu and kembangkan Islam sekembang2nya ye.. =)
    p/s: rashdan, ko nampak berisi sikit la. bahagia kot kat sana.. =)

    BalasPadam
  4. Memang syok pun.. hehe.. semuanya berjalam lancar setakat ni, alhamdulillah.. aku nampak berisi yer? Memang pun sejak kat PASUM dulu pn da berisi.. kat sini berat aku da turun.. kawal pemakanan.. hehehe.. =)

    BalasPadam
  5. Dalam usm-kle tu sendiri ada masjid tak? Solat memang kat bilik or surau hostel je ke dalam universiti ni?

    BalasPadam