6 Jun 2011

Kenduri Di Rumahku....

Assalamualaikum, salam sejahtera, salam 1 Malaysia..


Sorry sebab lama dah tak update blog ni.. Mesti korang ternanti-nanti kan? Hahaha... Terperasan lak... Kali ni, pasal kenduri kat rumah aku la... Kakak aku yg 2nd kawen...


28 Mei 2011, tarikh kakak aku diijabkabulkan, di Masjid Al-Mustaqim, Perumahan Polis Wakaf Mek Zainab.... Mas kahwin aku tak tahu pulak.. Hehee... Tapi, abang ipar aku power.. Sekali lafaz je dah memadai...


Touch-up dulu....

Pengantin perempuan bersama rakan-rakan...

My aunties dari Pahang, sebelah abah...

Wajah kecuakan dipamerkan oleh pengantin lelaki... 5-6 tahun lagi turn aku lak... Huhu.. Aku nanti macam mane la ek bila nak akad nikah...

Adik-beradik saya... Dari kiri yang paling tua...

Alhamdulillah... Akhirnya sempurna...


Yang tu cerita akad nikah.. Cerita hari bersanding lak... Bersanding pada keesokan harinya.. Ramai orang yang datang... Lebih 1000 orang.. Tak menang tangan kami melayannya... Tema kali ni ialah warna ungu ngan merah jambu.. Tengok la gambar2 ni...


Ramai orang puji pelamin ni, kata cantik....

Tempat makan beradab....

Ramainye manusia.... Hehe...


Antara rakan yang menghadirkan diri ke majlis tersebut:


Ainun, Syaza Faiqah... Kawan sekelas masa sekolah rendah...

Anwar Afifi... Junior aku kat ASiS...

Nik Nur Asyikin... sekelas dari darjah 1 sampai tingkatan 3....


Maka tibalah pengantin lelaki ke majlis persandingan tersebut.... Apa yang terjadi pada diri aku? Nantikan....


Rombongan pengantin lelaki....

Tu.. Kat bawah payung tu....

Pengantin lelaki dan perempuan....

Aku jadi pengapit rupanya... Haha.. Last minute tuh....

Kek kahwin yang sedap... :D

Hantaran dari pihak perempuan...

Pihak lelaki punyer....

Usik-usik maje di meja makan beradab....

Sape nak duduk kat sebelah ni? Si pelengkap rusuk kiri aku la... :)


Nak dijadikan cerita, rata-rata yang menghadiri majlis tu SAKIT PERUT!! Sebab dia dah dikenal pasti, iaitu tumis gulai yang tak dimasak dengan sempurna, tu yang jadi macam tu. Entahlah, aku mane master sangat hal masak-memasak ni.... Tapi yang penting, aku selamat, sebab tak sentuh pun makanan tu... Bayaran katering tu pun dah dipotong, sebagai ganti-rugi dan pengajaran.... Aku mewakili keluarga aku, mohon maaf atas kesulitan ini.... Bukan salah kami, tapi salah katering!


Okay, yang ni pulak, majlis sambut menantu kat rumah pengantin lelaki, kat Melor, Kota Bharu.... Antara gambar yang diambil oleh telefon Nokia X2, berkamera 5 mega pixel...


Rombongan Che Kiah....

Dalam hutankah??

Sudah sampai....

Tersipu-sipu nampaknye....

Makan beradab...

Maka tibalah waktu perpisahan.. Walaupun sekadar simbolik, tapi diorang sedih jugak... Tak caye? Ni bukti.. Hehe..




Hehe.. Apa2 je la... Yang penting, alhamdulillah, semuanya berjalan lancar (kecuali sistem penghadaman hadirin dan hadirat kat majlis kat rumah aku tu yang terjejas)... Tinggal sorang lagi kakak aku dan aku je yang tak kawen lagi.... Sape kawen dulu? Hehee... Tunggu... Tapi kan, kakak aku sume pasangan diorang, asal Kelantan... Gadis yang aku berkenan tu, bukan orang Kelantan... Macam mane ek? Nanti kalau balik raye, aku lak kena tinggal.. Huhu... Susahnye membuat keputusan! :D

Mungkin melangkah bendul,
Rashdan Roslan

Tiada ulasan:

Catat Ulasan