21 Jun 2011

EPISOD 1 : Penang + KL

Assalamualaikum, salam sejahtera, salam 1 Malaysia....


Agak lewat peng'update'an blog ni dibuat untuk bercerita pasal percutian @ pengembaraan aku secara solo ke beberapa buah tempat di sekitar Malaysia.. Hehe... Mula-mula, aku pegi Penang la dulu.. Teringin sangat nak pegi Penang ni, terutamanya lepas aku kenal beberapa orang rakan kat PASUM yang berasal dari sana.. 11 tahun dah aku tak sampai sana!!


Aku bertolak dari Kota Bharu pukul 9.30 pagi, 13 Jun... Dengan penuh perasaan yang teruja, mengembara lah aku bersendirian ke Penang... Tertidur kejap je kot, walaupun malam sebelum tu, aku tidur pukul 4 pagi, asyik sangat tengok Formula 1.. Haha.. Pengembaraan yang penuh kesakitan di telinga, sebab melalui Banjaran Titiwangsa... Huhu...


Akhirnya sampai jua aku ke negeri Pulau Pinang!


Chill la Dan, tak sampai Sungai Nibong lagi.. huhu

Lepas melalui fasa keboringan selama hampir 8 jam, akhirnya tiba la jua aku kat Stesen Bas Ekspres Sg. Nibong... 11 tahun tak jejak kaki kat Penang woo! Kehadiran aku disambut oleh seorang ex-student PASUM yang bernama Aris bin Ismail...


Hero Hindustan tuh.. Hahaha... Lek lek lek!


Kemudian, aku disajikan dengan burger homemade yang dibawa oleh beliau, lalu aku membahamnye dalam keta tu jugak. Haha.. Kitorang terus balik la lepas tu, pegi rumah dia kat Air Hitam.. Aku stay sana 3 hari 2 malam je... Petang tu berehat sahaje... Malam tu yang special... G makan pasembur! Kat Padang Brown...


Macam mane nak eja pasembur yang betul ek? Huhu.. Janji sebutannye same dah la...


Aku dah lama teringin nak makan pasembur ni... Adakah rasa dia boleh membuat aku terSEMBUR? Jawapannye, tidak same sekali! Rasa macam nak tambah lagi, ade la.. Haha.. Rasa dia macam rojak, tapi crunchy la... Tak pernah makan benda ni wei....


Yang ni harga dia 4 hengget, tapi dah cukup untuk buat korang kenyang... Kalau nak mentekedarah, beli yang 10 hengget.. Hehe..


Ditemani pula dengan laicikang... Sedap amat!

Lepas melantak, aku dibawak meronda sekitar Georgetown.. Pegi Padang Kota Lama, lalu banyak tempat jugak la.... Pelabuhan, Queensbay, banyak la.. Penat woi malam tu, tak habis lagi penat travel ngan bas siang tadi... Malam tu sampai kat rumah dia dalam pukul 11 dah.. Sembang2, online jap, pastu tido.... Nantikan laporan hari ke-2 pulak yang bakal menyusul, insyaAllah esok...

Pelancong tempatan,
Rashdan Roslan

4 ulasan:

  1. apsal letak gambar tu...kureng skit ar aku tgk...haha

    BalasPadam
  2. umar2... mesti la hepi... :)
    bermusafir melihat kebesaranNya...

    BalasPadam