4 Nov 2010

Semester 1 Sudah Tamat!!

Akhirnya, setelah berhempas-pulas menghadapi exam final Sem 1, akhirnya habis sudah exam!!! Hahaha.... Berakhir sudah mental torture aku... Huhu....

Komen untuk setiap kertas :

FJAX0112 (Kalkulus) :
Ya Allah... Susah paper ni... Dah la paper first.. Tapi kitorang diduga ngan soalan yg macam nih... Hadoiii... Not a good start..


FQAH0112 (Biologi 2) :
Kertas ni biasa2 je, tapi yg slacknye, aku ade banyak jugak yang terlupa fakta2 yang masuk dalam paper tu... Huhu...


FKAX0111 (Kimia 1) :
Aku kecewa ngan diri aku, sebab tak dapat bagi 100% utk paper nih... Tapi takpe, aku da cuba yang terbaik..


FKAX0111 (Algebra & Geometri) :
Sangat tak puas hati, tapi paper ni better than Kalkulus..


FMAX0111 (Fizik 1) :
Paper ni, masa mula2 nak bukak cover dia, aku dah mula mengenang nasib... Aku kan teruk sikit Fizik nih.... Tapi bila dah bukak, sangkaan aku melecet meleset... Agak senang la jugak soalan tu.. Paper terbaik utk minggu tersebut..


FKAX0112 (Kimia 2) :
Susah! Tapi boleh jawab jugak... Kecewa gak la sebab tak baca awal-awal....


FQAH0111 (Biologi 1) :
Aku ingatkan kacang putih je paper ni... Rupanya buah keras!! Aduiii... Sekali lagi, banyak gak tak ingat fakta....


FMAX0112 (Fizik 2) :
Mula2 ingat nak menyerah kalah... Tapi menyerah kalah tu bukan aku! Cuba buat gak, walaupun lemah dalam Fizik 2... Boleh tahan la jugak kot..


FB0111 (English) :
Latihan dalam kelas lagi susah la! Essay lak, tak cukup ruang... Aduhh... Terpaksa stop cepat..


OVERALL TARGET : A-

Aku tak harapkan dapat 4.00 flat terus utk sem 1... Tapi aku akan tarik apa jua pointer aku di sem 1 ni masa sem 2 nanti.. Tu la, sape suruh study last minute! Padan muka aku..

Dah2 pasal exam...

Kita cakap pasal sem 1... Overall, alhamdulillah... PASUM best ape, walaupun pressure kalau nak banding ngan SPM, 100X lagi teruk la.... Tapi takpe, nanti sem 2, nak susun balik strategi belajar.... Hati aku pun dah berjaya diikhlaskan supaya ade kat PASUM... Kekecewaan lalu sudah sembuh..

Harap kehidupan lagi menarik masa sem 2.... Cepat betul sem 1 nih... Rasa baru semalam je Minggu Haluansiswa...

Esok dah cuti..... Aku tak balik Kelantan dulu.... Tapi aku pergi jalan2 cari pengalaman dulu... Hehe... Menghala ke Perak lagi skali tahun ni... Pastu, nanti ada MUET masa 13hb.... Lepas tu baru balik Kelantan...

P.S.: Tak sabar nak tengok Piala Malaysia kat Kelantan....





Rashdan Roslan

Tiada ulasan:

Catat Ulasan