11 Nov 2010

Ipoh Lagi Sekali!

Tahun ni, dua kali dah aku pegi Ipoh... Sekali time bulan 4 (lepas Educamp kat UTP - yg aku tak dapat tu... hahaha), dan sekali lagi, pada Ahad smpai Rabu lepas, (7-10/11/2010)...






Kali ni, stay kat umah Aizat Zulkarnain lagi skali gak... Trimas Jat, I can always count on u..


Aku dibawa berjalan-jalan sekali-sekala oleh beliau.. Beliau ada kereta dah sekarang... Senang sikit urusan dia.. Tapi henset tetap Nokia X6!! Dahsyat gempak giler.....


Aku dibawak oleh beliau ke Jusco kat Kinta City utk kali ke-2 dalam minggu tersebut, setelah family kawan lama aku (yang nama dia rahsia tu) bawak aku ke sana... Yazrin (Botak) ade gak..


Ronda2 Jusco tu... Makan KFC gak... Walaupun dah boring... Hehehe.... Pastu, pergi hantar Yazrin kat umah dia... Time tu dah agak lewat lah... Aku ingat nak ke Shah Alam petang tu.. Tapi memandangkan masa tak mengizinkan, dengan segannya aku mintak kat Aizat utk stay lagi sehari.. Huhu... Nasib bek bleh...


Segan gak la duk umah orang lama2... Tapi aku takut gak nak gerak malam2 kat tempat yg aku tak familiar...


Pagi esoknya, pukul 10 pagi, akhirnya aku blah jugak dari rumah dia.. Mula2 aku suruh dia hantar aku kat Medan Kidd.. Ingatkan ada bas pegi Shah Alam kat sana.. Rupanya MANE ADE!!! So, aku call dia, mintak tolong hantar aku kat Stesen Bas Medan Gopeng... Fuhhh... Nasib baik ada... Dia tak turun hantar aku, sebab dia rushing kot nak repair rim keta dia, then petang nanti dia nak pegi umah kawan dia kat Parit.. Takpe lah Jat, sekarang aku faham...


Aku tunggu dalam sejam gak ah bas tu... Perak Roadways.... Kat Ipoh, 3 orang je naik bas tu.. Pastu kat Gopeng, lagi sorang naik.... Alhamdulillah, lepas 3 jam, sampai kat Shah Alam....


Tamat sudah aku punye penginapan di Perak start hari Jumaat sampai Rabu... Lama tu.... Hehehe... Banyak kenangan manis tercipta lagi.... Jat, sorry bebanyak sebab banyak menyusahkan ko... Lagi2 aku stay lama lak kat umah ko.. Tapi terima kasih atas layanan anda...


Haaa... Kini aku suka dengar lagu nasyid, sebab ko selalu pasang.. Faktor Umar Murtadza (Muhammad Umar Imarah bin Murtadza) jugak membantu aku dalam mendengar kembali lagu nasyid.... Takde la lagu yang lagha, cintan cintun je sepanjang masa... Dapat ketenangan jiwa bila dengar lagu nasyid, especially bila hayati lirik dan melodi yg indah... Terima kasih sebab sedarkan aku dalam bab memilih halwa telinga...

Rashdan Roslan

Tiada ulasan:

Catat Ulasan